zondag 8 november 2015

zorgen maatje

van de week werd mij gevraagd of ik niet zorgenvriendjes zou kunnen haken.. nou zou de bedoeling zijn 700stuks voor de kerst, nou gaat dat natuurlijk niet lukken ( ik denk sowieso 700 keer het zelfde haken niet echt iets voor mij is).

wel ben ik gaan bedenken, hoe leuk het zou zijn om iets in sleutelhanger formaat te maken, iets wat kinderen gewoon bij zich kunnen dragen ( want ik denk wel hoe leuk ik de zorgen vriendjes ook vind, op een bepaalde leeftijd gaan ze daar niet meer mee lopen)

en dit is hem dan geworden... ik vind ze zelf heel leuk...
dit patroon is ontstaan uit verschillende gratis patronen online waar ik geinspireerd door ben geraakt, dus ik claim niet dat het van mij is, de samenvoeging is wel van mezelf

dus voor de mensen die hem ook willen maken en ook misschien wel een kindje blij wil maken, heb ik hier beneden neer gezet wat ik heb gedaan.

benodigheden:

haakkatoen
haaknaald 3
emte ei (suprise ei kan ook, online zijn meerdere patronen om dit formaat te haken)
wiebbel oogje
klein beetje vulling
lintje
contactlijm/alles lijm
vilt

lijfje:
bovenkant:
1: 2 losse
2: in de 2de losse van de naald 6 vasten
3: elke vaste Meerderen (12
4: in elke 2 vaste meerderen (18)
5 vaste in elke vaste (18)
6: in elke 3de vaste meerderen (24)
7: vaste in elke vaste (24)
8: in elke 4de vaste meerderen (30)
9: vaste in elke vaste (30)
10: elke 10de vaste meerderen (33)
11: vaste in elke vaste (33)
12: vaste in elke vaste (33)

onderkant:
1: 2 losse
2: in de 2de losse van de naald 6 vaste (6)
3: in elke vaste meerderen (12)
4: in elke 2de vaste meerderen (18)
5: in elke 3de vaste meerderen (24)
6: in elke 4de vaste meerderen (30)
7: vaste in elke vaste (30)
8: in elke 10de vaste meerderen (33)
9: vaste in elke vaste (33)
10: vaste in elke vaste (33)
hecht af


armpjes 2 keer:

1: 2 losse
2: in de 2 losse van de naald 6 vasten (6)
3: elke 2de vasten meerderen (9)
4: vasten in elke vasten (9)
5: elke 2de en 3de vasten samen haken (6)
6: vasten in elke vasten (6)
vouw het armpje dubbel en haak met 3 halve vasten het armpje dicht
hecht af met een lange draad

beentjes 2 keer:

1: 2 losse
2: haak 6 vasten in de 2de losse van de naald (6)
3: elke vaste meerderen (12)
4: vaste in elke vaste (12)
5: vaste in elke vaste (12)
6: elke 3de en 4de samen haken (9)
vul het beentje met een klein beetje vulling
7: elke 2de en 3de samen haken (6)
8: vaste in elke vaste (6)
vouw het beentje dubbel en haak met 3 halve vaste het beentje dicht
hecht af met een lange draad

* naai de armpjes en beentjes aan de gehaakte onderkant en werk de draadjes weg.
   doe lijm om de onderkant van het ei en plak het gehaakte gedeelte erom heen

* maak aan de gehaakte bovenkant  boven aan het lintje vast ( zorg dat het lintje aan de binnenkant vast         geknoopt is)

* knip van vilt 2 driehoekjes en plak die op de bovenkant van het ei, plak daarna de gehaakte bovenkant op    de bovenkant van het ei

* plak met lijm het wiebel oogje op de bovenkant, na eigen wens


ik hoop dat jullie mij jip en janneke snappen, als er wat is laat maar weten
veel haak plezier.....







4 opmerkingen:

  1. Helemaal leuk!
    Ik ga ze haken voor Stichting de Regenboogboom. Super om mee te sturen met de droomdekentjes naar zieke kinderen. Zou ik het patroon mogen delen met een link naar je site?

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ria wat een mooie stichting en een mooie gedachte er achter. Zeker mag het patroon gedeeld worden... Groetjes elice

      Verwijderen
  2. Dag Elice,

    Ik ben verpleegkundige in OLV ziekenhuis in Aalst. Graag zouden we zorgenvriendjes meegeven aan (klein)kinderen van patiƫnten met borstkanker. Zou ik jouw patroon mogen delen voor vrijwilligers die bereid zijn dit te haken?

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knut u het certamen un jet spain of engels

    BeantwoordenVerwijderen